Patrik Kittel drama

Inlägget kopierat från min andra blogg: http://www.ponnysanning.se/?p=10344
 
 
Mycket åsikter nu kring Patrik Kittel dramat! Några hade vittnat en träning på OS där självaste Patrik Kittel dressyrtränade och många anklagade honom för djurplågeri.   http://www3.ridsport.se/ skriver sedan såhär på deras hemsida:    
Sedan skriver Elisabeth Hoff på Aftonbladet om hennes åsikt i det hela .
 
 
Utdrag ur texten: "Det jag såg var en pigg och busig Scandic, hur fräsch som helst ut. KORTA stunder blev han avsiktligt – och oavsiktligt – djup i formen. So what? Vad är problemet? Att en häst böjer på halsen? Den är ju skapt att kunna böja på halsen. Om den dras in och får gå kvar i ett skruvstäd länge är det inte bra. Men i det här fallet är Patrik Kittel utsatt för en tysk kampanj. Felet är att han tränar för holländaren Sjef Janssen som tillsammans med frugan Anky van Grunsven är hatade som pesten av delar av tysk ridsport." Inlägget ---> http://bloggar.aftonbladet.se/ryttarbloggen/2012/08/onskar-jag-var-dressyrhast/  
Hippson har skrivit ett längre inlägg om detta som ni kan läsa HÄR.    
 
Vad är DIN åsikt kring detta?!
 

SJÄLV tycker jag hellre att man ska reagera en gång för mycket än en gång för lite. Hur skulle ridsporten se ut om ingen tyckte till och vände ryggen till så fort något hände? Jag tycker faktiskt att det är bra att någon reagerar. Om Patrik Kittel inte hade varit svensk ryttare hade jag också anklagat ryttaren för  en lättare grad av djurplågeri. Men eftersom detta är svennebanan så ska vi skydda Kittel in i det längsta. Jag tycker inte han ska bli avstängd MEN han ska få en skarp tillägelse. Om det är såhär det ser ut på OS, hur ser det ut i ett ridhus i Tyskland nästa dag med samma häst och ryttare? MEN om detta bara var ögonblicksbilder tycker jag Patrik har rätt till att försvara sig. För tänk om hästen precis var på väg att busa till det, blev rädd etc. DÅ kan jag förstå bilderna. Men eftersom jag sett andra bilder där Kittel ridit rollkür blir jag fundersam..

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback