Skolan som börjat

Ja nu har ju skolan hållt på i en vecka. Första helgen på gymnasietid. Går ett tufft program - tuffare än vad jag trodde. Ekonimi-juridik. Har redan den här veckan haft 4 läxor, ganska lätta, men man förstår ändå allvaret i det hela. Känner verkligen att jag har skärpt mig. Direkt efter skolan har jag satt mig och pluggat läxan och blivit klar och har kunnat lämnat in tidigare. Jag älskar att ha gjort saker och känslan att bara kunna vara i stallet eller med vänner utan att känna att läxorna trycker i ryggen. 
 
Jag har gått en vecka i skolan och dom 3 första dagarna var PESTEN. Usch, fy och blä. Men nu börjar det gå uppåt. Har fortfarande kontakt med andra skolor då jag vet att den 7 september tar skolorna in och INTE skolverket.  Men jag får se, måste ge både klassen och skolan en chans. 7 stycken har slutat i klassen och 6 har kommit in. Nu är den riktigt skön och vi är en koncentrerad klass men ändå himla go! Kommer vänta tills jag antingen får en plats på Kitas eller en annan skola eller till den 7 september då skolorna själv får ta in. Men det ser vi då. Har redan lärt känna många nya människor så jag går lite på en smal bergsklippa i mitt huvud. Ska jag eller ska jag inte...
 
Annars tycker jag det är kul nu att skolan har dragit igång! På måndag blir det möte för alla oss som valt ridprofil. Kommer gå med fina flickor jag känner och säkert några mer nya vänner! Kommer bli så himla kul att rida regelbundet igen. Min blivande medryttarhäst är skadad och Sammy har jag inte ridit på ett tag så har stått lite tomt på ridfronten tyvärr. Men snart är jag back on track! 
 
Bjuder på en sommarbild, haha.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback