Mitt nyårslöfte

Ett nytt år tycker jag alltid är som en nystart. Hundra nyårslöften skapas (som inte hålls ändå) och man vill verkligen börja om på nytt. Det här året har jag endast ett löfte som jag (tyvärr) ska hålla och det är att äta mindre eller inget godis/chips/kakor alls. Efter två veckor börjar sötsuget försvinna så nu är det så jäkla svårt. Försöker äta så mycket frukt som möjligt för att lugna mitt enorma sötsug. Jag märker verkligen hur van jag är vid att bara ta choklad från kylen för jag gjorde det helt utan att tänka i förrgår så då fick jag lämna tillbaka den och ta en clementin istället och det gott folk, det var starkt ;) Nej men för mitt eget bästa ska jag minska på onyttigt. Tror jag kommer må bättre av det! Såklart kommer jag inte skippa allt som t.ex. popcorn på bio eller b&j men inte hela tiden som jag har gjort hela 2012 inprincip.

Hade godisförbjud ett helt år 2010 (tror jag det var) och det hjälpte så otroligt mycket! Mitt sötsug försvann helt och jag fuskade inte en enda gång. Fick pengar för det också då och det kommer jag nog få nu också, haha! Men jag kom ihåg den dagen när jag var med en kompis på Tylösand och jag hade haft förbud i ett år och jag stoppade in den där JÄVLA godisen i mun. Jag var inte ens sugen men dum som jag var ville jag väl fira eller något. Tyckte det var så fruktansvärt äckligt men vips, nästa dag var mitt sötsug tillbaka. Så fort går det!! Nu ska jag försöka hålla mitt löfte för jag tror ärligt att det kommer ge resultat!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback